نوا موزیک

ساخت وبلاگ
نقش حنا روی پا انواع گوناگونی دارد و به عنوان تتوی موقت استفاده می‌شود. می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و نگران ماندگاری آن نباشید، زیرا این نقش‌ها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، نهایتا یک ماه، به تدریج کم‌رنگ و محو خواهند شد.
نقش حنا روی پا
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - حنا در ابتدا یک ماده سنتی و بومی بود که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، اما امروزه کاربرد‌های متنوعی دارد. البته از همان ابتدا طراحی با حنا در برخی از قبایل هند رواج داشت. مردم این قبایل صحرا نشین، همچنین برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست دست و پای خود، روی آن برگ‌های حنا می‌گذاشتند. اما امروزه علاوه بر این کاربردها از حنا برای رنگ کردن مو با حنا و طراحی بر روی دست و پا هم استفاده می‌شود. در این مطلب انواع نقش حنا روی پا در طرح‌های فانتزی و زیبا گردآوری شده است.
 

مدل‌های نقش حنا روی پا

طرح‌ها و نقش‌های حنا بیشتر مربوط به کشور‌های شرقی به خصوص کشور‌های عربی و هند، پاکستان و افغانستان است. اما در ایران هم حنا و حنابندان معنای ویژه و مقدسی دارد. ایجاد نقوش حنا روی دست و پا از گذشته تا کنون در مراسم حنابندان ایرانی رواج داشته است. البته امروزه علاوه بر این مراسم به صورت تفریحی و برای زیبایی هم از نقش و نگار‌های حنا استفاده می‌شود. اگر شما هم به تتو علاقه‌مند هستید، اما دوست ندارید طرح مورد نظرتان به صورت دائمی باقی بماند، می‌توانید از حنا برای این کار استفاده کنید.

بیشتر بدانید: آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)


نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی دست و پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی دست و پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا


بیشتر بدانید: آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)


نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی دست و پا

 

نقش حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

طراحی حنا روی پا

 

طرح حنا روی پا

 

نقش حنا روی پا

 

معمولا در مناسبت‌های خاص و ویژه از مدل طراحی‌های شلوغ استفاده می‌شود. برای انتخاب طرح حنا روی پا برای مجالس و مهمانی‌ها و عروسی به نوع لباس خود نیز دقت کنید:
  •  اگر لباس شما نسبتا بلند است از نقوش حنا روی پا یا مچ پا استفاده کنید.
  • اگر لباس شما کوتاه است می‌توانید به نقوش حنا روی ساق پا یا حتی قسمت پایینی ران پا هم فکر کنید.
  • استفاده از نقش حنا روی پا در هنگام استفاده از لباس مجلسی با چاک بلند جلو لباس که باعث دیده شدن یکی از پا‌ها می‌شود نیز، جذاب خواهد بود.


سخن پایانی

اکنون نیز با وجود گسترش زیاد تتو و خالکوبی روی بدن، نقوش حنا با توجه به این که به سادگی از روی پوست پاک می‌شوند و برای پوست مفید هستند همچنان طرفداران خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید این نقوش به زیبایی، روی پا‌های شما طراحی شوند، حتما انجام این کار را به متخصص بسپارید.

نوا موزیک...
ما را در سایت نوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا navamusiccc بازدید : 267 تاريخ : 30 / 5 ساعت:

یکی از درمان های موثر و مکمل برای دیسک کمر ورزش است. حرکات ورزشی بسیاری وجود دارد که توسط فیزیوتراپیست ها و متخصصان حرکات اصلاحی برای درمان دیسک کمر تجویز و توصیه می شوند. در ادامه شما را برخی تمرین های رایج جهت درمان دیسک کمر با ورزش آشنا خواهیم کرد.
حرکات ورزشی برای دیسک کمر

ستاره | سرویس ورزش - معمولا با افزایش سن و در برخی موارد،در اثر بروز صدمات فیزیکی، احتمال ابتلا به درد و ناراحتی در دیسک‌های ستون فقرات گردنی و کمری وجود دارد. با وجود اینکه ابتلا به این عارضه می‌تواند زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد و در بعضی موارد هزینه‌های سنگینی وارد کند، می‌تواند در مراحل اولیه با درمان‌هایی ساده بهبود یابد. یکی از بهترین درمان‌های موجود برای دیسک کمر در مراحل ابتدایی و همچنین پس از انجام جراحی‌های سنگین، انجام تمرینات ورزشی است.
البته باید همواره به یاد داشت که تمرین‌های ورزشی مربوط به درمان این عارضه، تمریناتی خاص بوده و پیش از انجام، به مشورت با پزشک متخصص نیاز دارند. تمرینات ارائه شده در ادامه مقاله به خوبی شما را با نوع تمرینات متناسب و نحوه صحیح انجام آن‌ها آشنا خواهد کرد، اما به یاد داشته باشید پیش از تجربه آن‌ها حتما در رابطه با شروع آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.
 

تمرینات ورزشی جهت درمان دیسک کمر با ورزش

۱. دراز کشیدن به پشت

یکی از حرکات اصلاحی برای بهبود و تسکین درد حاصل از دیسک کمر خوابیدن به پشت است. شما می‌توانید هر روز صبح پس از بیدار شدن این حرکت را انجام دهید تا به مهره‌های کمر خود برای رفع فشار حاصل کمک کنید.

۲. دراز کشیدن روی شکم

معمولا دراز کشیدن روی شکم به عنوان تمرین مکمل برای حرکت بالا محسوب می‌شود. در واقع دراز کشیدن روی شکم و یا به اصطلاح انجام حرکت فیله کمر از پشت، به شما کمک می‌کند قوس کمرتان را پر کنید و در نتیجه به رفع فشار حاصل از قوس کمر روی ستون فقرات کمک کنید. این امر به نوبه خود می‌تواند هم در درمان دیسک کمر و هم در جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر به شما کمک کند.

۳. حرکت آفتاب مهتاب

انجام این حرکت نیز به شما در رفع قوس کمر و در نتیجه آن بهبود دیسک کمر در ناحیه پایینی و سیاتیک کمک می‌کند. برای انجام این حرکت کافی است دست‌ها را در دو طرف کمر روی پهلو‌ها قرار داده، پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و سپس در حالی که به سقف نگاه می‌کنید در کمر خود قوس ایجاد کنید. دقت داشته باشید در این تمرین فشاری به ناحیه گردن وارد نکنید. پس از هر بار تکرار به جلو خم شوید و کمی مکث کنید تا فشار موجود روی مهره‌ها برداشته شود.

۴. خم کردن کمر به روش خمیازه گربه‌

برای انجام این حرکت روی دست‌ها و زانو‌های خود روی زمین قرار گرفته، گردن را به سمت داخل خم کرده و سپس با نزدیک کردن و انقباض عضلات شکم، قوسی در کمر به سمت بیرون ایجاد کنید. برای چند ثانیه مکث کرده و سپس با ایجاد قوس متضاد در کمر و دور کردن گردن از بدن به سمت بالا مکمل حرکت را انجام دهید. در موقعیت جدید نیز کمی مکث کرده و سپس بدن را رها کنید. این حرکت را می‌توانید به صورت متناوب با تکرار‌های مختلف در طول روز انجام دهید.
حرکات ورزشی برای دیسک کمر
← درمان دیسک کمر با ورزش →

۵. پر کردن قوس کمر با دست

یکی دیگر از تمرین‌های رایج برای بهبود درد دیسک کمر ناشی از قوس کمر، پر کردن قوس کمر به کمک دست است. در این روش باید روی زمین به پشت دراز کشیده، یکی از پا‌ها را خم کرده و دیگری را به صورت راست قرار دهید. سپس یک دست را زیر سر قرار داده تا از ورود فشار به مهره‌های گردن پیشگیری کنید؛ سپس با دست دیگر قوس کمر خود را پر کنید. بعد از چند ثانیه مکث همین حرکت را به صورت معکوس با دراز کردن پایی که خم بوده و خم کردن پایی که راست بوده تکرار کنید. این حرکت برای افرادی که به تازگی جراحی دیسک کمر داشته‌اند و نمی‌توانند حرکات شدیدتری انجام دهند توصیه می‌شود.

۶. دست و پای ضربدری

حرکتی دیگر برای درمان دیسک کمر دست و پای ضربدری است. در این حرکت شما باید روی دست‌ها و زانو‌ها روی زمین قرار گرفته و سپس دست راست و پای چپ خود را از زمین جدا کرده و به صورت کشیده نگه دارید. برای شروع می‌توانید تا سه شماره شمرده و سپس دست و پای کشیده را جمع کنید. این حرکت را به دست و پای مخالف نیز تکرار کرده و پس از آن استراحت کنید. این تمرین را می‌توان با ده تکرار در هر ست انجام داد. تعداد ست‌ها نیز در روز می‌تواند تا سه ست باشد.
توجه داشته باشید برای افرادی که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند و یا به علت کهولت سن و سستی عضلات نمی‌توانند وزن خود را روی یک دست و پا تحمل کنند می‌توانید از توپ‌های پزشکی برای انداختن سنگینی بدن روی آن استفاده کنید.
 
حرکات ورزشی برای دیسک کمر
← درمان دیسک کمر با ورزش →


۷. خم کردن زانو‌ها به داخل شکم

معمولا افراد مبتلا به دیسک کمر و سیاتیک از درد و خشکی کمر در هنگام صبح و پس از برخاستن از خواب گله و شکایت دارند. یکی از بهترین درمان‌ها برای چنین مواقعی، برای تسکین درد‌های دیسک کمر و به ویژه هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، خم کردن زانو‌ها به داخل شکم است. به این ترتیب که به پشت خوابیده و یکی از پا‌ها را از زانو خم کرده و سپس به داخل شکم نزدیک می‌کنید. پس از چند ثانیه مکث به حالت استراحت باز گردید و سپس حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.
 
حرکات ورزشی برای دیسک کمر
← درمان دیسک کمر با ورزش →
 

۸. پیاده روی

یکی از تمرینات فوق العاده مفید برای درمان و همچنین پیشگیری از دیسک کمر پیاده روی است. پیاده‌روی می‌تواند با کاهش وزن و برداشتن فشار اضافی از طرف شکم و پهلو‌ها به درمان دیسک کمر کمک کند. همچنین برای بازیابی حرکتی پس از جراحی و به جهت گرم کردن عضلات پیش از انجام حرکات ورزشی، پیاده روی توصیه می‌شود.
 
آیا شما نیز سابقه ابتلا به دیسک کمر دارید؟ شما برای درمان این عارضه از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را از طریق ارسال نظر با ما و سایر ماخطبین ستاره به اشتراک بگذارید.
 

 

نگار کریمی

نوا موزیک...
ما را در سایت نوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا navamusiccc بازدید : 121 تاريخ : 30 / 5 ساعت:

سامسونگ هفته‌ی گذشته از جدیدترین اعضای خانواده‌ی گلکسی یعنی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس رونمایی کرد. نسخه‌ی پلاس گوشی هوشمند جدید کره‌ای‌ها با ادعای شارژ بسیار سریع معرفی شد. متخصصان و کارشناسان نظرات متعددی پیرامون فناوری جدید و ادعاهای شارژ فوق سریع کره‌ای‌ها دارند و برخی از آن‌ها نیز بررسی‌های اولیه‌ی قابل‌توجهی روی بازدهی باتری انجام داده‌اند. دراین‌میان رسانه‌ی اندروید سنترال نظرات جالب توجهی پیرامون فناوری مذکور دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

باتری یکی از قطعات سخت‌افزاری جذاب محصولات الکترونیکی محسوب می‌شود؛ قطعه‌ای صلب و صامت که نیرو، الکتریسیته، انرژی، نور و به‌طور خلاصه خون مورد نیاز برای زندگی دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. باتری‌های شارژی در کنار سادگی عملکرد، پیچیدگی‌های جذابی دارند. آن‌ها تنها وظیفه دارند که در زمان نیاز، انرژی قطعات دیگر را تأمین کنند. ازطرفی از طریق منبعی دیگر، مجددا انرژی را در خود ذخیره می‌کنند. باتری‌های لیتیوم یونی مدرن کنونی فناوری تولید بسیار پیچیده دارند. به‌علاوه آن‌ها باید شرایط امنیتی پیچیده را سپری کنند تا برای نصب در دستگاهی به حساسیت گوشی‌های هوشمند مناسب باشند.

همان‌طور که گفته شد، گلکسی نوت 10 پلاس با ادعای به‌کارگیری به‌روزترین فناوری شارژ سریع، هفته‌ی گذشته به نمایش درآمد. اولین گوشی هوشمندی که از استاندارد رو به رشد و جامع USB-PD استفاده می‌کند تا حداکثر سرعت شارژ را در توان‌ ۴۵ وات به کاربر ارائه کند. اکثر مردم ابعاد (ظرفیت) باتری را مهم‌تر از سرعت شارژ آن‌ می‌دانند. ازطرفی ظرفیت باتری تنها یکی از ستون‌های سه‌گانه‌ی انرژی گوشی هوشمند محسوب می‌شود. دو ستون دیگر، سرعت‌های خالی شدن و پر شدن شارژ باتری هستند.

اکثر راهکارهای شارژ سریع که تا به امروز ارائه شده‌‌اند، از استانداردهای اختصاصی استفاده می‌کنند که توسط شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند توسعه می‌یابد. تولیدکننده‌ها با چنین روشی کنترل بیشتری روی ارتباط شارژر دیواری، سیم شارژ و باتری خواهند داشت. از میان مشهورترین استانداردهای شارژ سریع می‌توان به SuperCharge از هواوی اشاره کرد که در سال جاری با گوشی هوشمند P30 Pro به سرعت ۴۰ وات رسید. استاندارد دیگر از سوی شرکت چینی اوپو به‌نام VOOC معرفی می‌شود و حداکثر سرعت ۵۰ وات را ارائه می‌کند. وان‌پلاس نیز از استانداردی به‌نام Warp Charge استفاده می‌کند که انشعابی از استاندارد اوپو محسوب می‌شود و در وان پلاس 7 پرو به سرعت ۳۰ وات می‌رسد.

شارژ سریع

تمامی استانداردهای بالا با وجود کارایی قابل‌توجه، نقاط ضعفی هم دارند. سوپرشارژ هواوی به کابل و آداپتور AC اختصاصی نیاز دارد و ابعاد شارژر آن نیز بزرگ‌تر از ابعادی است که در گوشی‌های قدیمی سراغ داشتیم. راهکار اوپو یک قدم فراتر می‌رود و ساختار داخلی باتری راهم تغییر می‌دهد. شرکت چینی، باتری را به دو سلول مجزا تقسیم می‌کند تا با ایجاد شرایط کار مستقل، حداکثر سرعت شارژ را به‌‌صورت بهینه به دست بیاورد.

شارژر ۴۵ واتی سامسونگ به‌صورت جداگانه و با قیمت ۵۰ دلار فروخته می‌شود

علاوه بر موارد بالا، راهکارهای شارژ سریع دیگری هم در بازار گوشی‌های هوشمند دیده می‌شوند که سامسونگ، یکی از آن‌ها است. کره‌ای‌ها تا پیش از ارائه‌ی اولین پرچم‌دار خود در سال ۲۰۱۹ یعنی گلکسی اس 10 نسخه‌ی 5G در همه‌ی محصولات از شارژرهای ۱۵ واتی استفاده می‌کردند. استاندارد شارژرها نیز انشعابی از استاندارد Quick Charge 2.0 شرکت کوالکام بود که به‌نام Fast Adaptive Charging معرفی شد. گلکسی S10 5G با فناوری شارژ ۲۵ وات معرفی شد تا پیشرفتی در فناوری باتری‌های سامسونگ باشد. در محصول جدید، زمان مورد نیاز برای شارژ کامل گوشی به نصف کاهش یافت. البته این فناوری تنها محدود به نسخه‌ی 5G پرچم‌دار کره‌ای‌ها بود. به‌علاوه برای رسیدن به حداکثر سرعت باید از شارژر و کابل اختصاصی خود سامسونگ استفاده شود.

اکنون سری دوم پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس معرفی شده‌اند و قطعا کاربران انتظار بهینه‌سازی‌های بیشتری از غول دنیای گوشی‌های هوشمند دارند. گلکسی نوت 10 از شارژر ۲۵ واتی و نسخه‌ی پلاس از شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دو محصول نیز به‌خوبی طبق استانداردهای USB-C طراحی شده‌اند. به‌بیان دیگر، پیدا کردن شارژرهای متفرقه برای رسیدن به سرعت‌های فوق، نباید در محصولات جدید خانواده‌ی نوت دشوار باشد. البته این مورد نیاز به بررسی بیشتر دارد که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

سامسونگ با تمرکز روی پیشگیری از افزایش دمای باتری و امنیت، محدودیت‌هایی را برای استفاده از شارژر در گوشی‌های جدید خود ارائه می‌کند. کره‌ای‌ها تنها دسته‌ای محدود از استاندارد تأمین نیروی یو‌اس‌بی (موسوم به USB Power Delivery) را برای حصول حداکثر سرعت شارژ دستگاه‌های خود می‌پذیرند. استاندارد مذکور به‌نام PPS یا Programmable Power Supply شناخته می‌شود. PPS امکان تغییر ولتاژ و آمپراژ پیش‌فرض پشتیبانی‌شده در استاندارد USB-PD را ایجاد می‌کند. این استاندارد عموما ترکیب‌های 5V/3A و 9V/2A را پشتیبانی می‌کند.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note10 Plus

در توضیح ساده‌ی استاندارد و زیرمجموعه‌های بالا باید بدانید که PPS، هدررفت نیرو را به حداقل می‌رساند که در نتیجه ایجاد گرما را هم کاهش می‌دهد. چنین روندی با افزایش آهسته‌ی ولتاژ و کاهش آمپراژ در زمان شارژ شدن گوشی تا ۱۰۰ درصد انجام می‌شود. شارژر ۲۵ واتی که در جعبه‌ی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس ارائه می‌شود، به ترکیب 11V/2.25A می‌رسد (با ضرب آمپر و ولتاژ به عدد ۲۴/۷۵ وات می‌رسیم). آداپتور شارژ سریع ۴۵ واتی که با قیمت ۵۰ دلار و به‌صورت مجزا فروخته می‌شود، نسبت را به 15V/3A می‌رساند که البته هنوز بررسی عمیق و عملی روی آن انجام نشده است.

نویسنده‌ی اندروید سنترال، بررسی عملی روی محصولات جدید سامسونگ انجام داد تا احتمال رسیدن به سرعت ۴۵ وات را با شارژرهای متفرقه آزمایش کند. شارژرهای متعدد مبتنی بر USB-PD از شرکت‌هایی همچون Aukey، Anker، RAVPower، Huawei، Mophie و چند تولیدکننده‌ی دیگر بررسی شدند. بسیاری از شارژرها به‌صورت اسمی از سرعت ۴۵ وات پشتیبانی می‌کردند، اما با استفاده از یک ولت‌متر مشخص شد که هیچ‌‌کدام توانایی شارژ گلکسی نوت 10 پلاس را با سرعتی بیشتر از ۱۵ وات ندارند.

برای بهره‌گیری از حداکثر سرعت باید کابل اختصاصی هم تهیه شود

در آزمایش بعدی، از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ استفاده شد که همان سرعت را ارائه کرد. البته پس از تعویض کابل با کابل Huawei Matebook X، سرعت مجددا به ۱۵ وات کاهش یافت. درنتیجه کاربران علاوه بر الزام به استفاده از آداپتور دیواری با قابلیت PPS، باید کابل USB-C از نوع E-Marker هم در اختیار داشته باشند. کابل‌های مذکور تأییدیه‌های لازم را برای ارائه‌ی نیروی برق تا ۱۰۰ وات و سرعت‌های تا ۱۰ گیگابیت‌برثانیه دارند و مبتنی بر استاندارد USB 3.1 Gen 2 هستند. البته شناسایی استاندارد و تأییدیه‌های مذکور در کابل‌های USB-C آسان نیست و کاربران عادی توانایی تشخیص آن را ندارند.

با توجه به بررسی‌های بالا، کاربران برای حصول حداکثر سرعت قطعا به کابل‌های E-Marked نیاز خواهند داشت که البته برای پیدا کردن آن نمی‌توان به برند و بسته‌بندی کابل اعتماد کرد. شاید با جست‌وجو برای کابل‌هایی با سرعت انتقال تا ۱۰ گیگابیت‌برثانیه، در پیدا کردن تجهیز مورد نیاز موفق شوید. البته کابل‌های مذکور قیمت بیشتری دارند که با توجه به ارزش شارژ سریع‌تر، احتمالا توجیه اقتصادی خواهند داشت. به‌عنوان نمونه‌ای از کابل‌های E-Marked می‌توان به کابل‌های C-C اپل اشاره کرد.

شارژ تبلت

کاربران برای پیدا کردن آداپتورهای با ظرفیت PPS گزینه‌های زیادی در دسترس ندارند. استاندارد مذکور عمر زیادی ندارد و تاکنون محصولات زیادی هم به این نوع از شارژرها نیاز نداشته‌اند. قطعا روند کنونی در آینده‌ی نزدیک تغییر می‌کند، اما اکنون گزینه‌های زیادی در دسترس کاربران نیست. درنهایت کاربران می‌توانند شارژر ۴۵ واتی USB-C سامسونگ را پیش‌خرید کنند تا در زمان تحویل به سرعت فوق‌العاده‌ی شارژ دست یابند. احتمالا با استفاده از آن آداپتور و کابل مخصوص، بتوان گوشی هوشمند را در مدت ۴۰ دقیقه از شارژ صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد.

درنهایت بررسی گلکسی نوت 10 پلاس نشان می‌دهد که سامسونگ پس از سال‌ها بالاخره به استاندارد شارژ آزادتری پایبند شد. آن‌ها شارژ سریع را با قابلیت‌های مناسب به کاربران عرضه می‌‌کنند که البته به تجهیزات اختصاصی نیاز دارد. ازطرفی فناوری سامسونگ را می‌توان جلوتر از زمان دانست که هنوز صنعت با آن هماهنگ نشده است. به‌هرحال رویکرد سامسونگ بهتر از اتکا به فناوری‌های اختصاصی و محدود کردن کاربران به نظر می‌رسد، اما هنوز پیش‌نیازهای متعددی برای اجرای آسان دارد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

نوا موزیک...
ما را در سایت نوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا navamusiccc بازدید : 98 تاريخ : 27 / 5 ساعت:

دانشمندان دانشگاه تورنتو اپلیکیشنی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، اطلاعاتی از چند شاخصه‌ی سلامتی فرد ارائه کند. این محققان بر این باورند که فشارخون افراد را می‌توان با گرفتن فیلم کوتاهِ سلفی اندازه گرفت. دستیابی به این فناوری، حاصل همکاری کنگ لی (Kang Lee)، استاد روان‌شناسی کاربردی و توسعه‌ی انسانی در انستیتوی مطالعات انتاریو، حاصل شده است. این مؤسسه درزمینه‌ی مطالعه، تحقیق و آموزش علوم اعصاب رشد و نمو فعالیت می‌کند.

پائول ژنگ (Paul Zheng)، محقق فوق‌دکتری، هم در طراحی این فناوری کمک کرده است. این فناوری که در دوران تحقیقات& فشارخون ۱,۳۲۸ نفر از بزرگ‌سالان کانادایی و چینی را سنجیده است، تصویربرداری نوری‌پوستی (Transdermal Optical Imaging) نامیده می‌شود. در این تحقیقات، فشارخون افراد با گرفتن فیلمی دودقیقه‌ای از چهره‌ی آنان با گوشی آیفون، سنجیده شده است. نتایج این تحقیقات با نتایج به‌دست‌آمده از دستگاه‌های رایج سنجش فشارخون هم مقایسه شده‌اند.

گروه تحقیقات دقت اندازه‌گیری این اپلیکیشن را ۹۵ تا ۹۶ درصد تخمین می‌زنند

گروه تحقیقات دقت اندازه‌گیری این اپلیکیشن را ۹۵ تا ۹۶ درصد تخمین می‌زنند. نکته‌ی جالب این است که کشف این برنامه تصادفی بوده است. سه سال پیش، محققان سعی کردند دستگاهی دروغ‌سنج بسازند که به تماس با بدن نیاز نداشته باشد. حین این تحقیقات، آنان دریافتند می‌توانند از همین روش برای سنجش فشارخون هم بهره ببرند.
نورالوجیکس برنامه‌ای به‌نام آنورا (Anura) طراحی کرده است که امکان استفاده از تصویربرداری نوری‌پوستی را برای کاربران فراهم می‌سازد. این برنامه به کاربران کمک می‌کند با گرفتن فیلمی ۳۰ ثانیه‌ای از صورت خود، سطح استرس و سنجش فشارخون خود را ارزیابی کنند. تا پاییز امسال، نسخه‌ای از این برنامه در کشور چین عرضه خواهد شد که قابلیت سنجش فشارخون را دارد.

البته، گروه تحقیقات افزودند همچنان فعالیت بیشتری برای بهبود و توسعه‌ی این اپلیکیشن باید انجام شود؛ زیرا از این اپلیکیشن برای سنجش فشارخون افرادی آزمایش نشده است که دچار فشارخون بالا یا پایین هستند و افرادی که پوست بسیار تیره یا روشن دارند.

این فناوری به‌لطف شفافیت پوست صورت کار می‌کند. درواقع، نوری که به‌صورت می‌تابد، از پوست عبور می‌کند و به هموگلوبین موجود در داخل رگ‌های خونی می‌رسد. حسگرهای نوری می‌توانند نورِ بازتاب‌شده از این هموگلوبین‌ها را دریافت و با این‌ کار مقدار خون در جریان را اندازه‌گیری کنند و بدین‌ترتیب، سرعت و فشارخون را بسنجند. دانشمندان به‌کمک سرمایه‌گذاری به‌نام نورالوجیکس (Nuralogix) استارتاپ تشکیل دادند.

نوا موزیک...
ما را در سایت نوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا navamusiccc بازدید : 120 تاريخ : 30 / 5 ساعت: